12:45 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت های دانش بنیان

فراهم بودن امنیت تنگه هرمز/ پیگیری جایگزینی شناورهای سنتی از طریق هیأت وزیران
پایگاه خبری راد: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایمنی آبراه استراتژیک تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس با تهیه و تولید نقشه‌های به روز شده دریایی و ارائه خدمات ناوبری دریایی به کشتی‌های عبوری و ورودی به بنادر همواره تأمین است.
اشتغالزایی دانش‌بنیان برای ۱۴۰ هزار نفر در کشور
پایگاه خبری راد: رییس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال ۹۷ شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند ۱۴۰ هزار نفر را در حوزه‌های مختلف به کار بگیرند.
فراخوان ملی برای تولید "کک سوزنی" با تکیه بر دانش شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چالش اصلی صنعت فولاد، با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود.
 "هات‌گرام" و "تلگرام طلایی" از تلگرام تا پایان آذرماه جدا می شوند!
پایگاه خبری راد: با بیان اینکه هات‌گرام و تلگرام طلایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه نسخه‌ای از تلگرام پیاده سازی شده‌اند،گفت: تا پایان آذر ماه این پیام‌رسان‌ها از تلگرام جدا می‌شوند و در صورت عدم دریافت مجوزهای لازم غیر قانونی می‌شوند.
 مقاومت بهترین راه مقابله علیه تحریم‌های صنعت نفت ایران
پایگاه خبری راد: سید عبدالله موسوی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که بهترین راه مقابله علیه تحریم‌های صنعت نفت ایران، مقاومت است.
 معادن سودده به افراد خاص واگذار شود!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن گلایه از کم توجهی ها به حوزه معدن در کشور، گفت: معدن گرفتارترین بخش تولید در ایران است.
اجرای طرح ارتقای سوپرکامپیوتر دانشگاه امیرکبیر تا دو هفته آینده
پایگاه خبری راد: رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای سوپر کامپیوتر این دانشگاه از تهیه و ارائه طرح ارتقای این سوپرکامپیوتر با مشارکت بخش خصوصی در دو هفته آینده خبر داد.
ارتقاء رتبه ایران در استاندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در حوزه عضویت در سازمان بین‌المللی استاندارد جایگاه خوبی به دست آورده و در استانداردسازی از رتبه ۳۲ به ۲۲ در بین ۱۶۳ کشور جهان دست یافته است.
باید مردم را در جریان اقدامات قرار دهیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت گفت: در شرایط کنونی باید این نکته را مد نظر قرار داد که چگونه با مردم رفتار کنیم، آنان را در جریان اقدامات قرار دهیم و حمایتشان را کسب کنیم که در این زمینه اهمیت توجه به منابع انسانی و تجلی کرامت انسانی می‌تواند موثر باشد.
مراکز همگانی خرید و فروش خودرو به شبکه مجازی می‌پیوندد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به این که اجرایی کردن نرم افزار دیجی کار سبب تسهیل خرید و فروش شهروندان می شود، گفت: به زودی مراکز همگانی خرید و فروش خودرو به شبکه مجازی می پیوندد.
با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی‌توان بورسی شد
پایگاه خبری راد: نه ریسک شان معقول است نه ایده نویی دارند؛ سرمایه‌گذاران حرفه ای حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی آن ها نمی‌شوند اما با این حال به بورس و فرابورس ایران درخواست پذیرش داده‌اند تا شاید سرمایه‌گذاران غیرحرفه ای بدون توجه به ریسک زیاد شان در عرضه های اولیه اقدام به خریداری سهامشان کنند.
در شناسایی نخبگان غفلت شده است
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه در مورد ساز و کار فعلی شناسایی نخبگان و اشکال در این تشخیص، اظهار کرد: هدف مشخصی که در شناسایی نخبگان دنبال می‌شود اثرگذاری ملی است و در این مهم غفلت شده و آیتم‌هایی همچون رتبه در کنکور ملاک انتخاب بوده در حالیکه باید فعالیت اثربخش را ملاک نخبگی دانست و از آن افراد حمایت کرد.
در شرایط آمادگی رزم اقتصادی هستیم
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط آمادگی رزم اقتصادی هستیم اظهار کرد: عاملین اقتصادی کشور باید بدانند که در شرایطی قرار داریم که دشمنان کشور و استکبار به دنبال یک طراحی و هجمه جدید جدی علیه نظام هستند، پس مهم نیست که چه کسی در این مسئولیت قرار دارد بلکه هم اکنون به یک شرایط انسجامی نیاز داریم و طرف مقابل نیز باید این پیام را از داخل کشور بگیرد.
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و تاکید آن بر استارتاپ‌های غیر دانش بنیان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس می‌گوید پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه یک موفقیت برای بازار سرمایه است و معاونت فناوری رئیس جمهوری حمایت از استارت آپ‌های غیر دانش بنیان را در راستای حمایت از کارآفرینان داخلی در برابر پلتفرم های خارجی می‌داند.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.